20. 11. 2024 Redakce 3 minuty čtení

Listopadová konference Eshopista opět propojí špičky domácí e-commerce

Dá se technologií bojovat proti plýtvání jídlem? Jak mladé generace vnímají udržitelnost a ekologii? Co budou e-shopy muset změnit s novou legislativou o obalových materiálech či jak správně a efektivně komunikovat udržitelnost? Na tyto i mnohé jiné otázky odpoví další díl konference Eshopista: Udržitelnost a ekologie, a to ve čtvrtek 28. listopadu od 14:00 v pražském Kině Přítomnost.

Listopadová konference Eshopista opět propojí špičky domácí e-commerce

Listopadová konference Eshopista opět propojí špičky domácí e-commerce
Zdroj: Eshopista

Slova jako zelený, eko, udržitelný se na nás hrnou z každého rohu. Ne vždy ale jejich použití dává smysl. Na zelený marketing si už posvítila i Evropská komise a připravuje nová pravidla s přísnými sankcemi za jejich porušení. Na co si dávat pozor, abyste nesklouzli ke greenwashingu, i jak udržitelnost komunikovat správně a efektivně, prozradí Jana Bábiková, konzultantka komunikace v CIRA Advisory.

Na novou legislativu o obalech a obalových odpadech si posvítí Petra Stupková, zakladatelka advokátní kanceláře Legitas. Chystané změny budou pro e-shopy prakticky znamenat postupné snižování množství některých obalů, předpokládá se masivní zásah do celé logistiky. Limity však nepůjde splnit jen tak, že si řeknete, že budete používat méně plastů. Petra nabídne pohled do budoucnosti, kde plastovým obálkám odzvonilo a kde i vaše krabice musejí být „chytré“. Osvětlí novou obalovou legislativu a praktické změny, které každého e-shopaře čekají, od recyklovatelných krabic až po povinné nálepky typu „jsem ekologická“. Dozvíte se, jak se vyhnout obalové apokalypse, nezruinovat svůj byznys a možná najít i konkurenční výhody. K tématu promluví také Petr Novotný, head of consulting v Institutu Cirkulární Ekonomiky (INCIEN).

Na Eshopistovi se zaměříme také na cirkulární ekonomiku. Jakub Henni, zakladatel platformy Nesnězeno, se v přednášce rozpovídá o šestileté transformaci původně studentského projektu, který začínal jako jednoduchá facebooková stránka na sdílení neprodaných jídel a postupně vyrostl v populární mobilní aplikaci. Od svého vzniku v roce 2018 se Nesnězeno rozšířilo na čtyři trhy a díky spolupráci s více než 4 000 partnery, včetně řetězců jako PENNY a Starbucks, už zachránilo přes 3 miliony balíčků jídla, které by jinak přišly nazmar.

O zkušenostech z praxe, jak české e-shopy odpovědně přistupují ke svým zákazníkům i životnímu prostředí, péči o zaměstnance či výběru a kontrole dodavatelského řetězce, se podělí Martin Kůs, spoluzakladatel módní značky Vuch vyrábějící kabelky, peněženky a módní doplňky, dále pak zakladatel a CEO online farmářského tržiště Scuk.cz Kamil Demuth, Jakub Veselský, spoluzakladatel Freshlabels, online obchodu s originálními módními značkami, a CEO online platformy pro sdílení knih Reknihy Martin Němeček.

Nezapomeneme ani na data a analýzy zákaznických preferencí, které představí Vladimír Kožíšek, head of continuous research ve výzkumné agentuře MEDIAN, a greenfluencerka Tereza Koubková alias Holka z Letné.

Celý program i vstupenky naleznete na adrese www.eshopista.cz, pro e-shopy je připravené omezené množství vstupů zdarma. Sponzorem konference je e-commerce ekosystém Emorfiq, akce probíhá za podpory Asociace pro elektronickou komunikaci APEK. Mediálními partnery jsou EXEC magazín, médium pro e-shopy a marketéry Ecommerce Bridge, týdeník Marketing & Media a informační portál Společně udržitelně.