Komerční banka

Komerční banka, a.s. (KB) je mateřskou společností Skupiny KB a zároveň nedílnou součástí mezinárodní finanční skupiny Société Générale. Patří mezi přední bankovní instituce v České republice a v regionu střední a východní Evropy. KB je univerzální bankou s komplexní nabídkou služeb v oblastích retailového, podnikového a investičního bankovnictví. Společným cílem Komerční banky a jejích dceřiných společností je vytvářet lepší a udržitelnou budoucnost prostřednictvím odpovědných a inovativních řešení, které respektují jak potřeby klientů, tak životní prostředí a společnost.

Komerční banka

Rok založení

 1990

Obor firmy

Finančnictví a bankovnictví

Citát

„Klientům přinášíme odpovědná a inovativní řešení, díky kterým společně vytváříme lepší a udržitelnou budoucnost“

Počet zaměstnanců

6 865

Hodnoty Komerční banky

Komerční banka staví svou kulturu na čtyřech hodnotách: týmový duch, inovace, odpovědnost a zaujetí. Tyto principy propojují všechny části Skupiny KB a formují způsob, jakým přistupujeme ke klientům, kolegům i společnosti. Jsou základem našeho jednání i každodenní spolupráce a odrážejí se v naší snaze vytvářet prostředí založené na důvěře, otevřenosti a respektu.

Na trhu se opíráme o tři pilíře, kterými jsou růst, odpovědnost a vstřícnost. Vyjadřují, jak chceme být vnímáni – jako zelená, odpovědná a vstřícná banka, která podporuje rozvoj svých klientů a přispívá k udržitelné budoucnosti.

Naše cesta k udržitelnosti

Naše vize

Udržitelnost je přirozenou součástí naší strategie i kultury. Věříme, že odpovědné podnikání přináší dlouhodobý prospěch klientům, společnosti i životnímu prostředí. Jako součást skupiny Société Générale začleňujeme principy ESG do všech oblastí našeho fungování a financujeme přechod k nízkouhlíkové ekonomice

Naší ambicí je nejen snižovat vlastní dopady, ale také podporovat klienty v přechodu na udržitelnější podnikání. Pomáháme jim prostřednictvím odpovědného financování a investic vytvářet řešení, která přinášejí hodnotu jak ekonomickou, tak společenskou.

Naše odpovědnost

Měření vlastní uhlíkové stopy je nedílnou součástí našeho odpovědného podnikání. Od roku 2019 se nám podařilo snížit emise skleníkových plynů ve vlastním provozu o 47,5 % a téměř veškerou elektřinu už odebíráme z obnovitelných zdrojů. Již několik let pracujeme na postupném sladění našich portfolií s cíli Pařížské dohody. K tomu nám slouží především tzv. sektorové politiky, které stanovují podrobná environmentální a sociální pravidla pro financování vybraných sektorů.

Stanovili jsme si také konkrétní závazek v oblasti financování uhelného sektoru. Neposkytujeme nové financování klientům, jejichž roční výnosy pocházejí z více než 25 % z činností spojených s energetickým uhlím a nemají veřejně deklarovaný časově upřesněný plán ukončení uhelných aktivit. 

Komplexní informace v oblasti ESG transparentně zveřejňujeme formou nefinančního reportu už téměř jedno desetiletí. Nově je nefinanční report součástí výroční zprávy.

Projekty

Čistá energie pro budoucnost

Jako první banka v Česku jsme instalovali fotovoltaickou elektrárnu na střeše naší centrály v pražských Stodůlkách. Fotovoltaiky postupně budujeme také v regionálních pobočkách. Solární panely vyrábějí bezemisní elektřinu a snižují naši závislost na externích zdrojích energie.

Modernizujeme naše pobočky s využitím udržitelných materiálů, odebíráme elektřinu z obnovitelných zdrojů a rozvíjíme oblast elektromobility. Rozšiřujeme vozový park o elektrická auta a budujeme vlastní síť dobíjecích stanic.

Bankovnictví bez překážek

Věříme, že bankovnictví má být přístupné pro každého. Program KB bez překážek pomáhá klientům se zdravotním znevýhodněním spravovat finance jednoduše a bez bariér.

Nabízíme přístupné prostředí v aplikaci KB+, videokonzultace v českém znakovém jazyce či službu eScribe pro klienty s poruchou sluchu. Ta umožňuje simultánní přepis rozhovoru klienta s bankovním poradcem na pobočce či infolince. Klientům se zrakovým postižením usnadňují placení speciální karty Touch Cards s hmatovými výřezy, díky kterým tito klienti rozeznají typ karty pouhým dotykem. 

Za komplexní přístup k dostupnosti služeb jsme získali ocenění Banka bez bariér.

Chráníme klienty v digitálním světě

Kybernetické hrozby se neustále vyvíjejí a útočníci využívají stále sofistikovanější metody. V Komerční bance proto přistupujeme k bezpečnosti inovativně – chráníme finance klientů pomocí moderních technologií a zároveň je vzděláváme v aktivní obraně.

Spustili jsme kampaň s „příšerkami“, které symbolizují nejčastější digitální hrozby, jako jsou podvodné telefonáty, phishing nebo falešné investice. Kampaň pomáhá klientům rozpoznat rizika, chránit své finance a efektivně využívat bezpečnostní funkce v aplikaci KB+. 

Klientům je také k dispozici speciální web, kde najdou informace k aktuálních hrozbách v online prostředí, důležité kontakty i návody, jak postupovat, pokud naletí podvodníkům.

SWAP

Na centrále v pražských Stodůlkách pravidelně pořádáme SWAP – výměnu oblečení, knih a drobných doplňků. Akce, o kterou je ze strany zaměstnanců i veřejnosti stále větší zájem, podporuje cirkulární přístup a druhý život věcí. Nevyměněné kusy věnujeme na dobročinné účely a každý rok tak společně dáváme udržitelnosti nový rozměr.

Do práce na kole

Komerční banka je generálním partnerem výzvy Do práce na kole, která motivuje lidi po celé republice k udržitelnému pohybu a zdravému životnímu stylu. Každý kilometr, který během výzvy ujedou naši zaměstnanci, navíc pomáhá rovnou dvakrát. Částkou, která odpovídá počtu najetých kilometrů, totiž vždy prostřednictvím Nadace KB podpoříme vybrané projekty, které zlepšují životní prostředí i komunitní život.

Vzdělávání

Vzděláváme naše zaměstnance v oblasti udržitelnosti. Kromě standardních školení se mohou kolegové zúčastnit netradičního workshopu Climate Fresk, který zajímavou formou vysvětluje příčiny klimatické změny. Workshop vedou interní facilitátoři, kterým je toto téma blízké a pomáhají ho přibližovat dalším zaměstnancům v bance. 

Na centrále v pražských Stodůlkách je zaměstnancům i veřejnosti k dispozici veganské bistro a coworkingový prostor VEGEt. Funguje na principech na udržitelnosti, tzn. nenajdete zde žádné jednorázové obaly, rostlinné zbytky putují do rovnou do našeho kompostéru. Ve VEGEtu se konají semináře zaměřené na environmentální témata, což dále doplňuje vzdělávací rozměr tohoto prostoru. 

Potkat se s námi můžete i na konferencích a dalších akcích zaměřených na udržitelnost. Mezi nejčastější témata, která na tyto akce přinášíme, patří udržitelné financování či komunikace v oblasti ESG. 

Sdílíme bankomaty

Díky sdílení bankomatů s MONETA Bank, Air Bank a UniCredit Bank mohou naši klienti vybírat hotovost z bankomatů těchto bank za stejných podmínek jako u nás. Součástí projektu je také přesun duplicitních bankomatů. Když na jednom místě stojí vedle sebe dva sdílené bankomaty, jeden z nich přesuneme tam, kde předtím zcela chyběl. Optimalizací bankomatové sítě šetříme energii a snižujeme dopad na životní prostředí.

Ocenění

Odpovědné podnikání bereme jako dlouhodobý závazek. Naše výsledky v oblasti udržitelnosti pravidelně potvrzují mezinárodní ESG ratingy i tuzemská ocenění. V indexu FTSE4Good dosahujeme hodnocení 4,2 z 5 bodů, v ratingu MSCI ESG si dlouhodobě držíme známku AA, udělovanou firmám s vedoucím přístupem k udržitelnosti. V hodnocení S&P Global Corporate Sustainability Assessment se řadíme mezi přední evropské banky v oblasti odpovědného podnikání. Za rok 2024 jsme získali ocenění Zodpovědná banka roku, zařadili se mezi TOP Odpovědné velké firmy a uspěli také v ESG žebříčku. Každé z těchto uznání je pro nás potvrzením, že cesta, kterou jsme se vydali, má smysl – pro klienty, společnost i planetu.

Mohlo by vás zajímat